پایداری انقلاب اسلامی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سخنان رهبری در باب مذاکرات

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱ ق.ظ

بعضی ها میگویند نظر رهبری بر حمایت است پس چرا ما انتقاد کنیم

در جواب این بی بصیرت ها می شود گفت :

1ـ رهبری از هر دولتی حمایت می کرد

2ـ نظرات رهبری را قبل از انتخاب روحانی بررسی کنید و دقیقا 180 درجه متفاوت حمایت های آقا است چگونه بعد انتخابات 180 درجه تغییر می کند

سخنان رهبری در باب مذاکرات :
فریب لبخند دشمن را نخورید/راحت عهد می شکنند

معنای مذاکره یعنی چشم بستن بر همه ظلم های آمریکا

ما همیشه این پیشنهاد را رد کرده ایم

هرگاه لبخند زدند، خنجری پشت سرشان مخفی کردند

با ملت ایران اینطور نمی شود حرف زد

دلیل دشمنی آمریکا با ایراناز دهان گرگ طعمه را با قدرت می گیرند

اولین کسی که بگوید رابطه ایجاد کنید، من هستم

معنای مذاکره برای آمریکا

ارتباط و مذاکره هم خیانت است و هم حماقت

مذاکره برای دولت آمریکا مفید است

امام بالاتر از مذاکره را هم گفتند

حتی مذاکره بر خلاف مصالح و منافع ملت است

مسئله اصلی اسرائیل است

مذاکره هیچ تاثیری ندارد

دلیل خواست آمریکا برای مذاکره چیست؟

برای مطالعه بیشتر و مطالعه تیتر ها به ادامه مطلب بروید



فریب لبخند دشمن را نخورید/راحت عهد می شکنند

” گاهى به روى ما لبخند زدند. اوائل گاهى بعضى از ما باور میکردیم. یواش یواش فهمیدیم پشت صحنه چیست. فریب لبخند دشمن را، فریب وعده‌هاى دروغ دشمن را نخوریم. جبهه‌ى قدرت مادى‌اى که امروز بر دنیا مسلط است، راحت عهد میشکند. بدون هیچ دغدغه‌اى عهدشکنى میکنند، زیر قولشان میزنند، زیر حرفشان میزنند، نه از خدا خجالت میکشند، نه از خلق خجالت میکشند، نه از طرف مذاکره خجالت میکشند؛ راحت دروغ میگویند! من نمونه‌هاى زنده دارم – که حالا در اینجا جاى بحثش نیست؛ شاید آن وقتى که لازم باشد، عرض بکنم – همین اظهاراتى که آمریکائى‌ها کردند، رئیس جمهور آمریکا کرد؛ نامه‌اى که به ما نوشت، جوابى که ما دادیم؛ بعد عکس‌العمل و اقدامى که آنها با مضمون آن نامه‌ها کردند. اینها یک روزى در اختیار افکار عمومى دنیا – آن وقتى که لازم باشد – قرار خواهد گرفت؛ خواهند دید که اینها چه جورى‌اند، حرفشان چقدر اهمیت و ارزش دارد، وعده‌شان چقدر ارزش دارد. بنابراین یکى از کارهاى اساسى ما این است که فریب لبخند و وعده‌ى دروغ اینها را نخوریم”.
خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۹۰/۱۱/۱۴

معنای مذاکره یعنی چشم بستن بر همه ظلم های آمریکا

” خیلى‌ها بودند از همان اوائل انقلاب، میگفتند آقا حالا که انقلاب پیروز شد، دیگر بس است؛ برویم با آمریکائى‌ها مسائل را تمام کنیم! این معنایش این بود که شعار ظلم‌ستیزى انقلاب تخطئه شود. این را تشویق میکردند. در طول زمان، بودند کسانى که دنبال این بودند؛ یعنى برویم با آمریکا همراه شویم؛ آن کسى که دشمن اصلى ماست، برویم زیر بال او؛ به دامن او پناه ببریم. معناى این حرف، فروختن قضیه‌ى فلسطین است. معناى این حرف، اغماض کردن از جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و امثال اینهاست. معناى این حرف، چشم بستن بر روى این همه ظلمى است که آمریکا در جهان بر ملتها دارد انجام میدهد. معناى این حرف، یعنى به این مسائل اعتراض نکنیم. خب، عادى کردن روابط معنایش این است که دیگر ملت ایران و مسئولین ایران نتوانند صریح اعتراض کنند و حرفشان را بزنند؛ و یک مرحله آن طرف‌تر، تدریجاً مجبور بشوند حرف آنها را قبول کنند. خب، این ثبات و استقامت، پر زحمت بود؛ اما بابرکت بود، رحمت الهى را هم جلب کرد، توجه ملتها را هم جلب کرد.”
خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۹/۱۱/۱۵

ما همیشه این پیشنهاد را رد کرده ایم

” اما در قضیه‌ى مذاکره که این را زودتر از همه بگوئیم؛ بد نیست که حرف مذاکره میزنند. این پیشنهاد البته جدید نیست. از قبل هم دولتهاى آمریکا به ما پیشنهاد میدادند براى مذاکره؛ ما هم همیشه این پیشنهاد را رد کرده‌ایم. البته دلائلى وجود دارد، اما یک دلیل واضح این است که مذاکره‌ى در سایه‌ى تهدید و فشار، مذاکره نیست. یک طرف مثل ابرقدرتها بخواهد تهدید بکند و فشارى بیاورد و تحریمى بکند و یک دست آهنى‌اى را نشان بدهد و از آن طرف هم بگوید خیلى خوب، بنشینیم پشت میز مذاکره! این مذاکره، مذاکره نیست. اینجور مذاکره‌اى را ما با هیچ کس نمیکنیم. لذا آمریکا همیشه با این چهره براى مذاکره وارد میدان شده است”.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۹/۰۵/۲۷

هرگاه لبخند زدند، خنجری پشت سرشان مخفی کردند

” جمهورى اسلامى هیچ رودربایستى با هیچ دولتى ندارد؛ لیکن دولتى که دستش از منابع عظیم مالى و انسانى کشور قطع شده بود و هرچه توانست توطئه کرد، دولت آمریکا بود. سى سال دولت آمریکا علیه نظام جمهورى اسلامى و علیه ملت ایران توطئه کرده، ضربه زده، تدابیر گوناگون اندیشیده؛ هر کار توانسته کرده. اگر شما فکر کنید یک کارى بود که آمریکائى‌ها میتوانستند بکنند و نکردند، بدانید که چنین چیزى نیست؛ هر کار ممکن بوده، کرده‌اند.

گاهى هم حرفهاى به‌ظاهر آشتى‌جویانه‌اى در این مدت زدند؛ اما هر وقت که لبخندى به روى مسئولین جمهورى اسلامى زدند، وقتى دقت کردیم، دیدیم خنجرى در پشت سرشان مخفى کرده‌اند؛ از تهدید دست برنداشته‌اند؛ نیتشان عوض نشده است. خنده‌ى تاکتیکى، لبخند و روى خوش تاکتیکى، فقط بچه‌ها و کودکان را فریب میدهد. یک ملت بزرگ با این تجربه، و مسئولین برگزیده‌ى یک چنین ملتى، اگر فریب بخورند، خیلى باید ساده‌لوح باشند؛ یا باید ساده‌لوح باشند، یا باید غرق در هوى‌ و هوس باشند؛ دنبال زندگى راحت و خوش و همراه با عافیت باشند؛ بخواهند با دشمن بسازند. والّا اگر مسئولین کشور باهوش باشند، دقیق باشند، مجرب باشند، پخته باشند، دل در گرو منافع ملت با همه‌ى وجود داشته باشند، گول لبخند را نمیخورند.

صورت قضیه این است که بیائید مذاکره کنیم؛ اما در کنار مذاکره، تهدید؛ که اگر مذاکره به این نتیجه‌ى مطلوب نرسد، پس چنین و چنان! این شد مذاکره؟! این همان رابطه‌ى گرگ و میش است که امام گفت: رابطه‌ى گرگ و میش را ما نمیخواهیم. بیائید بنشینید با ما سر میز، مذاکره کنید بر سر فلان موضوع؛ مثلاً بر سر موضوع هسته‌اى، لیکن شرطش این است که این مذاکره، به فلان نتیجه‌ى معین برسد! مثلاً دست برداشتنِ کشور از فعالیت هسته‌اى، اگر به این نتیجه نرسد، پس چنین و چنان؛ تهدید”.
بیانات‌ در دیدار دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان‌ ۱۳۸۸/۰۸/۱۲

با ملت ایران اینطور نمی شود حرف زد

” ما در زمینه‌ى مسائل مهم خودمان احساساتى نیستیم؛ از روى احساسات تصمیم نمیگیریم؛ ما با محاسبه تصمیم میگیریم. میگویند بیائید مذاکره کنیم، بیائید روابط ایجاد کنیم. شعار تغییر میدهند؛ خوب، این تغییر کجاست؟ چه تغییر کرده؟ این را براى ما روشن کنید؛ چه تغییر کرده است؟ دشمنى شما با ملت ایران تغییر کرده؟ کو علامتش؟ دارائى‌هاى ملت ایران را آزاد کردید؟ تحریمهاى ظالمانه را برداشتید؟ از لجن‌پراکنى و اتهام‌زنى و تبلیغات سوء علیه این ملت بزرگ و مسئولین مردمى آن دست برداشتید؟ دفاع بى‌قید و شرط از رژیم صهیونیستى را کنار گذاشتید؟ چه تغییر کرده؟ شعار تغییر میدهند، اما در عمل تغییرى مشاهده نمی‌شود.

تا وقتى دولت آمریکا روش خود را، عمل خود را، جهتگیرى خود را، سیاستهاى خود را، مثل این سى سال علیه ما ادامه دهد، ما همان آدم سى سال قبل، همان ملت این سى سال هستیم. ملت ما از اینکه باز هم شما شعار بدهید که «مذاکره و فشار»، ما با ایران مذاکره میکنیم، در عین حال فشار هم وارد مى‌آوریم – هم تهدید، هم تطمیع – بدش مى‌آید. اینجور با ملت ما نمیشود حرف زد.”
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا ۱۳۸۸/۰۱/۰۱

دلیل دشمنی آمریکا با ایران

” بعضی ها مى‌گویند آقا! چرا دشمنىِ امریکا را تحریک مى‌کنید؟ خب، اگر بخواهیم دشمنىِ امریکا را تحریک نکنیم، باید بگیریم بخوابیم، از کار و تلاش دست برداریم و افتخارات خودمان را فراموش کنیم! آن وقت امریکا از ما ممنون خواهد شد؛ امریکا این است. آیا ملت ایران به این راضى است؟! آنها به خاطر این که فلان مسئول در کشور فلان حرف را زده است یا سیاست ما فلان جور حرکت کرده است، با ما دشمن نیستند؛ نه، آنها به خاطر بیدارى ملت ایران با ما دشمنند. هر جا کانون بیدارى است، آماج مهمترى براى حمله‌ى دشمنان این ملت است. شما نگاه کنید، ببینید هر جائى که بیدارى از آن‌جا مى‌تراود و هشیارى و انگیزه و آمادگىِ جوانان ملت از آن‌جا بیشتر بُروز و درخشش پیدا مى‌کند، با آن‌جا بیشتر دشمنند. با خانواده‌هاى شهدا دشمنند.”
بیانات در دیدار جانبازان و ایثارگران و خانواده‌هاى شهداى استان فارس ۱۳۸۷/۰۲/۱۳

از دهان گرگ طعمه را با قدرت می گیرند

” از دهان گرگ طعمه را با مذاکره نمیشود گرفت؛ با قدرت باید گرفت. هزار و صد سال است که در ادبیات کشور ما:

“مهترى گر به کام شیر در است / رو خطر کن ز کام شیر بجوى” را گفته‌اند. گاهى هم عمل شده در تاریخ ما، بسیارى از اوقات هم عمل نشده. امروز ملت ایران دارد با ایستادگى خود به این توصیه عمل میکند؛ «رو خطرکن». این است مسئله‌ى ما. مسئله‌ى ما با آمریکا و مسئله‌ى ما با مستکبرین عالَم این است. آنها میگویند شما وجودتان، استعدادتان، قدرتتان را به صحنه نیاورید که در مقابل قدرت ما، سلاح ما، توانائیهاى تبلیغاتى ما رقیبى وجود نداشته باشد، ما بتوانیم یکه‌تازى کنیم در میدان. جواب ملت ما این است که: نخیر، ما میتوانیم از حق خودمان دفاع کنیم؛ میتوانیم جلو تجاوز شما را بگیریم؛ اگر نکنیم، خدا از ما مؤاخذه خواهد کرد.”
بیانات در دیدار مردم تبریز ۱۳۸۶/۱۱/۲۸

اولین کسی که بگوید رابطه ایجاد کنید، من هستم


” یکى از سیاستهاى اساسى‌مان قطع رابطه‌ى با آمریکاست. هرگز هم نگفتیم ما تا ابد قطع رابطه خواهیم بود؛ نه، هیچ دلیلى ندارد که تا ابد قطع رابطه با هر کشورى، با هر دولتى داشته باشیم. مسئله این است که شرائط این دولت به گونه‌اى است که رابطه‌ى با او براى ما ضرر دارد. انسان رابطه را با هر کشورى به دنبال تعریف یک منفعتى ایجاد میکند؛ آنجائى که براى ما منفعت ندارد، دنبال رابطه نمیرویم؛ حالا اگر ضرر داشت، به طریق اولى دنبال رابطه نمیرویم.

مینشینند آقایان وراجى کردن و حرف زدن و استدلال کردن، که نبود رابطه‌ى با آمریکا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمریکا براى ما مفید است. آن روزى که رابطه‌ى با آمریکا مفید باشد، اول کسى که بگوید رابطه را ایجاد بکنند، خود بنده هستم.
بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه‌هاى استان یزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۳

معنای مذاکره برای آمریکا

” ما از اول اعلان کردیم و الان هم اعلان مى‌کنیم، در هیچ یک از مسائل مورد اختلاف خودمان با امریکا، ما با امریکا مذاکره نمى‌کنیم. دلیل آن هم یک امر واضحى است؛ دلیل این است که مذاکره براى امریکایی ها یک ابزارى است براى تحمیل خواسته‌هاى خودشان به طرف مذاکره. مذاکره مفهوم واقعى خودش را در مذاکرات امریکا با طرفهاى خودش ندارد و از دست داده است. مذاکره براى چیست؟ وقتى دو دوست در یک مسئله‌ى مورد اختلاف با هم مذاکره مى‌کنند، این براى این است که هر کدام از نقطه‌اى که قرار دارند، حرکت کنند و به یک نقطه‌ى مورد توافق برسند.امریکا مذاکره را به این معنا نمى‌داند. آنها مذاکره را وسیله‌اى براى تحمیل خواسته‌هاى خودشان قرار مى‌دهند؛ براى وارد آوردن فشار. بنابراین مذاکره با امریکا در همه‌ى مسائل معنا ندارد.”
بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ۱۳۸۵/۰۱/۰۱

ارتباط و مذاکره هم خیانت است و هم حماقت


” عدّه‌اى با دستشان به پاى خود رشته‌هایى را مى‌بندند و گره‌هایى را به وجود مى‌آورند؛ خود را از قابلیت استفاده براى این ملت و آرمانهاى او مى‌اندازند و بعد هم اسلام و نظام اسلامى و احکام اسلامى را متّهم مى‌کنند. ناجوانمردى از این بیشتر؟! بعضى در دلِ خود احساس ضعف مى‌کنند، یا چشم‌غرّه‌هاى امریکا آنها را مى‌ترساند، یا وعده‌هاى امریکا و امثال امریکا دل ضعیف و ناتوانشان را به خود جذب مى‌کند؛ لذا به سمت امریکا مى‌کشند. آن‌گاه ملت و جوانان مؤمن و مدیران باایمان و باصفاى کشور را متّهم مى‌کنند که اینها نمى‌توانند؛ بنابراین ناچاریم برویم تسلیم امریکا شویم! کسانى که دم از مذاکره‌ى با امریکا مى‌زنند، یا از الفباى سیاست چیزى نمى‌دانند، یا الفباى غیرت را بلد نیستند؛ یکى از این دو تاست. در حالى که دشمن این‌طور اخم مى‌کند، این‌طور متکبّرانه حرف مى‌زند، این‌طور به ملت ایران اهانت مى‌کند، تصریح هم مى‌نماید که مى‌خواهد علیه این نظام و این کشور و منافع آن اقدام کند، عدّه‌اى در این‌جا ذلیلانه و زبونانه مى‌گویند: چه کار کنیم؛ برویم، نرویم، نزدیک شویم، با آنها صحبت کنیم، در خواست کنیم، خواهش کنیم؟! این اهانت به غیرت و عزّت مردم ایران است؛ این نشانه‌ى بى‌غیرتى است؛ این سیاستمدارى نیست. سعى مى‌کنند رنگ و لعابى از فهم سیاسى به کار خود بدهند؛ نه، این درست ضدِّ فهم سیاسى است. مسأله‌ى امریکا این است که هویّت اسلامى و ملى ما را قبول ندارد و این را به زبان مى‌آورد. چرا عدّه‌اى از مدّعیان سیاست و فهم، نمى‌فهمند؟! واقعاً جاى تأسّف است. حکومتى که این‌طور صریحاً مى‌گوید مى‌خواهم علیه نظام اسلامى و خواستِ ملت ایران عمل کنم و براى براندازى این نظام بودجه مى‌گذارد، ارتباط و مذاکره با آن، هم خیانت و هم حماقت است!”
بیانات در دیدار جمعی‌ از فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عملیات‌ آزادسازی‌ خرمشهر۱۳۸۱/۰۳/۰۱

مذاکره برای دولت آمریکا مفید است

” الان ورد و ذکر عدّه‌اى مذاکره‌ى با امریکا شده است! چه مذاکره‌اى؟! مى‌گویند با امریکا مذاکره کنید تا موذیگرى نکند؛ فشار وارد نیاورد؛ تهدید نکند و منافع ملى ما را رعایت نماید. مگر کشورهایى که امروز مورد تهدید امریکا هستند- غیر از جمهورى اسلامى – با امریکا مذاکره نمى‌کنند؟ مگر آنها با امریکا رابطه ندارند؟ مذاکره و رابطه، مانع فشار آوردن و تهدید کردن و بدجنسى کردن و افزون‌طلبى نیست؛ مذاکره مشکلى را حل نمى‌کند. دولت امریکا صریحاً با نظام اسلامى، هویّت اسلامى و ایمان اسلامىِ مردم ما اعلام مخالفت کرده است. علّتش این است که اسلام موجب شده تا این ملت در مواضع خود مستقر و ثابت باشد و پابرجا بایستد و تسلیم آنها نشود. هدف امریکا این است که سیطره‌ى خود را که در دوران رژیم منحوس پهلوى – بخصوص در سى سال آخر آن رژیم – بر همه جاى کشور گسترده بود، دوباره برقرار کند. معلوم است که ملت ایران بعد از این انقلاب عظیم، بعد از این همه فداکارى و قهرمانى و بعد از این همه شهادتها، تسلیم چنین زورگویى نخواهد شد. نخیر، مذاکره هیچ مشکلى را حل نمى‌کند.

مذاکره با امریکا، البته براى دولت امریکا مفید است. با مذاکره، او جاى پایى پیدا مى‌کند تا بتواند خواسته‌هاى خود را بیشتر تحمیل کند و توقّعات خود را انبوهتر بر سر این ملت و دولت بریزد. مذاکره موجب مى‌شود که دولت امریکا بتواند همین تهدیدهایى را که الان از دور مى‌کند، همین توقّعات بیجا و قلدرانه‌اى را که در مصاحبه‌ها و سخنرانیها مى‌گوید، پشت میز مذاکره، با حجم بیشتر و با قدرت چانه‌زنى بیشتر، بر سر مسؤولان کشور ما بریزد. معناى مذاکره این نیست که امریکا حاضر باشد هویّت این ملت را، نظام جمهورى اسلامى را، ایمان این مردم و مواضع آنها را به رسمیت بشناسد. آنها با این اساس مخالفند؛ آنها با حضور این مردم مؤمن مخالفند؛ آنها دنبال این هستند که همان روشهایى را که در دوران حکومت پهلوى اعمال مى‌شد – همان فساد، همان تسلّط و همان قاهریّت – دوباره در این مملکت ایجاد کنند. این‌که با مذاکره حل نمى‌شود. مگر این ملت اجازه خواهد داد که مسؤولى در این کشور – از رهبرى گرفته تا همه‌ى مسؤولان – از مواضع اسلامى و منافع اساسىِ سرنوشت‌سازش یک قدم عقب بنشیند؟”
بیانات در دیدار جمع کثیرى از کارگران و معلّمان به مناسبت روز کارگر و هفته معلّم‌۱۳۸۱/۰۲/۱۱

امام بالاتر از مذاکره را هم گفتند

” ما در دنیا اهل مذاکره‌ایم. بنده از زمان ریاست جمهورى همیشه به وزارت خارجه و دستگاههاى گوناگون تأکید مى‌کردم که بروید با دولتها و کشورها صحبت کنید، در مجامع جهانى شرکت کنید. به رؤساى جمهور بعد از ریاست جمهورى خودم همیشه تأکید مى‌کردم که مسافرت کنید؛ در مذاکرات شرکت کنید و ارتباط داشته باشید؛ رفت و آمد داشته باشید. مبنائاً به مذاکره معتقدم؛ اما مذاکره با که و بر سر چه؟ مذاکره براى رسیدن به یک قدر مشترک؛ دو طرف باید همدیگر را قبول داشته باشند؛ یک حدّ وسطى هم وجود داشته باشد؛ مذاکره کنند تا به این حدّ وسط برسند. آن طرفى که شما را اصلاً قبول ندارد، با اصل وجود شما به عنوان جمهورى اسلامى طرف است، با او چه مذاکره‌اى مى‌توانید بکنید؟! مذاکره باید از موضع قدرت و قوّت باشد. کسانى که در شرایط تهدید به فکر مذاکره مى‌افتند، ضعف خودشان را با صداى بلند اعلام مى‌کنند. این حرکتِ بسیار غلطى است. امام بالاتر از مذاکره را گفتند، فرمودند: اگر امریکا آدم شود، ما با او رابطه هم برقرار مى‌کنیم؛ یعنى اگر از خوى استکبارى دست بردارد؛ مانند یک طرف برابر، و نخواهد اهداف خودش را در داخل ایران تعقیب کند، در آن صورت او هم مثل بقیه‌ى دولتها خواهد بود. اما واقعیّت این نیست؛ آنها هنوز خوابِ دوران سلطه‌ى زمان پهلوى را مى‌بینند.”
بیانات در دیدار کارگزاران نظام۱۳۸۰/۱۲/۲۷

حتی مذاکره بر خلاف مصالح و منافع ملت است

” نه فقط رابطه با امریکا، بلکه مذاکره با دولت امریکا امروز برخلاف مصالح ملى و منافع ملت است. این یک نظرِ متعصّبانه نیست؛ این یک اندیشه و فکر است؛ مذاکره با امریکا – چه در قضایاى کنونى و چه در مسائل دیگر – به معناى باز کردن باب توقّعات و طلبکاریهاى امریکاست. کسانى که دم از مذاکره مى‌زنند – که البته سوء نیّت ندارند، دچار غفلتند – توجّه ندارند که مذاکره با امریکا در هر یک از قضایایى که این دولت در آن براى خودش ایده و منفعتى تعریف کرده است- مثل همین قضیه‌ى افغانستان – هیچ فایده‌اى ندارد. چرا؟ چون او مستکبر است و تسلیم نمى‌شود. مذاکره‌ى امریکا با یک دولت، به معناى این نیست که مى‌خواهد نظرات آن دولت را قبول کند؛ حتّى نظرات مجامع جهانى را قبول نمى‌کند! چند روز پیش در خبرها خواندم که رئیس جمهور پاکستان از امریکاییها درخواست مى‌کند که براى حمله به افغانستان، از فلان فرودگاه استفاده نکنند؛ از بقیه‌ى فرودگاهها استفاده کنند؛ اما امریکاییها خواسته‌ى او را رد مى‌کنند! یعنى به نظرِ مشورتىِ رئیس آن کشور در مورد یک فرودگاه اعتناء نمى‌کنن!”
بیانات در اجتماع بزرگ مردم اصفهان‌۱۳۸۰/۰۸/۰۸

مسئله اصلی اسرائیل است

” در این سه، چهار سال اخیر، گاهى امریکاییها در گوشه و کنار گفتند که ما مایلیم با ایران ارتباط داشته باشیم! اما هدف آنها از این ارتباط چیست؟ این را پوشیده نگه مى‌داشتند؛ تا این اواخر که یکى از دولتمردانشان – حالا دولتمردان که چه عرض کنم؛ طرف، خانم بود! – ساده‌لوحى به‌خرج داد و چیزى را که آنها نمى‌گفتند، او در کلماتش افشا کرد! گفت ما با ایران رابطه برقرار مى‌کنیم؛ لیکن شرط این رابطه این است که ایران اوّل باید مسأله‌اش را با اسرائیل حل کند! بله؛ اصلاً قضیه همین است. این را همیشه ما مى‌گفتیم، اما بعضیها ملتفت نبودند! مسأله‌ى اصلى امریکا در رابطه با هر کشورى و بخصوص در رابطه با ایران اسلامى – که امروز بلندترین پایگاه مبارزه با اسرائیل این‌جاست – همین مسأله است.”
بیانات در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان به‌ مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسى امریکا۱۳۷۸/۰۸/۱۲

مذاکره هیچ تاثیری ندارد

” رابطه و مذاکره با دولت امریکا، به حال ملت ایران هیچ فایده‌اى ندارد. امروز از چیزهاى جالب این است که دستهاى امریکایى و تبلیغات امریکایى – همان‌طورى که در هفته‌ى اوّل این ماه عرض کردم – در دنیا این‌گونه شایع مى‌کنند که ملت ایران مشکلاتى دارد؛ راه‌حل و کلید این مشکلات هم این است که بیاید با امریکا مذاکره کند! تو گفتى و من باور کردم! مذاکره، هیچ فایده‌ى قابل ذکرى براى ملت ایران ندارد. البته ضررهایى دارد که بعد عرض مى‌کنم؛ اما اصلاً فایده ندارد.

کسى که خیال کند اگر ما با امریکا مذاکره کردیم، محاصره‌ى اقتصادى و قانون «داماتو» و … از بین خواهد رفت، اشتباه کرده است. اوّلاً هر کدام از رفتارهاى امریکا با ایران، بعد از مدّتى محکوم به شکست شده است. مگر بار اوّلى است که اینها این‌طور با ما رفتار مى‌کنند؟ مگر بار اوّلى است که تهدید مى‌کنند؟ مگر بار اوّلى است که محاصره‌ى اقتصادى مى‌کنند؟”
خطبه های نماز جمعه تهران۱۳۷۶/۱۰/۲۶

دلیل خواست آمریکا برای مذاکره چیست؟

” حال عدّه‌اى، ساده‌لوحانه، این گوشه و آن گوشه مى‌نشینند، حرفى و نِقى مى‌زنند. قلم روى کاغذ مى‌آورند که: «چرا با امریکاییها مذاکره نمى‌کنید؟ تا کى مى‌خواهید این وضع ادامه داشته باشد؟» آیا اینها نمى‌فهمند در دنیا چه خبر است؟ نمى‌فهمند که توقّع این دشمنِ افزون‌خواهِ مغرورِ کم‌خرد و بى‌حکمت چیست؟ تصوّر مى‌کنند همین‌قدر که ما مذاکرات و روابطمان را با امریکا شروع کردیم، همه‌ى مشکلات تمام خواهد شد؟ نه آقا، قضیّه این نیست. آرى؛ امریکاییها در اظهارات رسمى مى‌گویند و اظهار مى‌کنند که ما آماده‌ى مذاکره با ایرانیم. مذاکره براى چه؟ معلوم است؛ مذاکره براى این‌که راهى و مجرایى براى فشار آوردن روى دولت ایران پیدا شود. مذاکره را براى این مى‌خواهند. چه مذاکره‌اى؟! ما با شما کارى نداریم، احتیاجى به شما نداریم، ترسى از شما نداریم، هیچ محبّتى به شما نداریم. شما کسانى هستید که در روز روشن، جلو چشم همه‌ى مردم دنیا، هواپیماى مسافربرى ما را به بهانه‌ى دروغ و واهى، سرنگون کردید و دهها نفر انسان را کشتید و حتّى عذرخواهى هم نکردید.”

بیانات مقام معظّم رهبرى در آستانه سالروز تسخیر لانه جاسوسى امریکا و روز ملّى مبارزه با استکبار۱۳۷۳/۰۸/۱۱


نظرات  (۸)

سلام سیدجان
آقا تشکر... عالی بود
توجـــّـه                    توجــــّه

.:: این انقلاب باید زنده بماند ::.

تربتــــــ بروز شــــد..
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۲۶ محمد حسین خانی کوثرخیزی
ممنون
.:: دشوارترین مبارزه از زبان امام خامنه ای مدظله العالی ::.

سلام..
بروزیم و منتظر حضور گرم شما..
عاقبتتون ختم بشهادت ان شاءالله..
یا علی مدد..
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۵۷ دلداده کربلا
 سلام خوب بود ولی ....
کی به این سخنان گوهر بار گوش میده ؟؟!
چه دفاعی از خود بکنم؟
شما بفرمایید...

سلام
منتظر نظرات شما بزرگوار هستیم..
در پناه خدای خوبیها..
آینده متعلق به ایران است!
ملت ایران باید خود را قوی کند!


سلام..
سال نو مبارک
ان شاءالله سال پر خیر برکتی داشته باشید
تربت بروز شد..
منتظر حضور ارزشمندتون هستیم..
۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۰۵ علمدارن منتظر
ز کودکی در ِ این خانه کار می کردم

به نوکری حسین افتخار می کردم

اگر خدا به تن من هزار جان می داد

برای حضرت زینب نثار می کردم


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی