پایداری انقلاب اسلامی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

هاشمی 92 چقدر از اندیشه امام(ره) انحراف دارد؟

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۳۳ ب.ظ



هاشمی 92 چقدر از اندیشه امام(ره) انحراف دارد؟

چرا باید وصیت‏نامه امام را بازخوانی کرد؟/ هاشمی: شرط حمایت از مقاومت این است که برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند/ امام (ره): آیا سران قوم ندیده‌اند که مذاکرات سیاسی، قدس و فلسطین و لبنان را نجات نخواهد داد!؟


شاید تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارجاع همگان به وصیت نامه حضرت امام (ره) در ماه‎های اخیر، این روزها و با انتشار مخالف خوانی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی با اندیشه آن امام بزرگوار بیش از هر زمانی روشن شود چنانکه اگر صحیفه امام خمینی(ره) به طور مدون و دقیق جمع‌آوری نشده بود و اکنون براحتی در دسترس مردم نبود، آقای هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی به صراحت می‌توانستند رویکردهای مخالف‌خوانی خود با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مخفی کرده و آنرا به اسم اندیشه حضرت امام(ره) معرفی کنند، اما اکنون تنها با یک جستجوی کوچک در اینترنت هم می‌توان به راحتی حجم این انحراف و ابعاد آن را مشخص کرد.

به گزارش رجانیوز، پس از انتشار مواضع هاشمی درباره نحوه تعامل با مقاومت اسلامی در منطقه و ادعای خاتمی مبنی بر تحت فشار بودن حضرت امام در بیان برخی مواضع،  نگاهی به صحیفه امام(ره) انداخته‌ایم تا مشخص شود موضوعاتی که این روزها از سوی برخی چهره‌های سیاسی مطرح می‌شود تا چه اندازه با سیره علمی و عملی امام خمینی تطابق دارد و از سوی دیگر، این مساله نیز روشن شود که علت داغ شدن سناریوی ابراز مخالفت صریح با مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سوی این افراد چیست.

«در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است.» - اکبر هاشمی رفسنجانی 92/5/29

 

جوانان عزیزم که چشم امید من به شماست، با یک دست قرآن را و با دست دیگر، سلاح را برگیرید و چنان از حیثیت و شرافت خود دفاع کنید که قدرت تفکر توطئه علیه خود را از آنان سلب نمایید. چنان با دوستانتان رحیم باشید که از ایثار هرچه دارید نسبت به آنان کوتاهی ننمایید. آگاه باشید که جهان امروز دنیای مستضعفین است و دیر یا زود پیروزی از آنان است و آنان وارثین زمین و حکومت کنندگان خدایند.

من بار دیگر پشتیبانی خودم را از تمام نهضتها و جبهه‌ها و گروه‌هایی که برای رهایی از چنگال ابرقدرتهای چپ و راست می‌جنگند اعلام می‌کنم. من پشتیبانی خود را از فلسطین رشید و لبنان عزیز اعلام می‌دارم. من بار دیگر اشغال سَبُعانه افغانستان را توسط چپاولگران و اشغالگران شرق متجاوز شدیداً محکوم می‌نمایم، و امیدوارم هر چه زودتر مردم مسلمان و اصیل افغانستان به پیروزی و استقلال حقیقی برسند؛ و از دست این به اصطلاح طرفداران طبقه کارگر نجات پیدا کنند. (جلد ۱۲ - صفحه ۲۰۳)

ملت و دولت و مجلس و ارتش و سایر قوای مسلح ایران که امروز با وحدت اسلامی و انسجام الهی صف واحد هستند مصمم‌اند که در مقابل هر قدرت شیطانی و متجاوز به حقوق انسانها بایستند و از مظلومان دفاع نمایند، و تا برگشت قدس و فلسطین به دامن مسلمین، از لبنان و قدس عزیز پشتیبانی نمایند. (جلد 15 - صفحه 62)

هان ای مسلمانان جهان و مستضعفان گیتی! بپاخیزید و مقدرات خود را به دست گیرید. تا کی نشسته اید که مقدرات شما را واشنگتن یا مسکو تعیین کنند؟ تا کی باید قدس شما در زیر چکمه تفاله های آمریکا، اسرائیل غاصب پایکوب شود؟ تا کی سرزمین قدس، فلسطین، لبنان و مسلمانان مظلوم آن دیار در زیر سلطه آنان باشند؟

تا کی قریب یک میلیارد مسلمان در جهان و قریب صد میلیون عرب با کشورهای وسیع و ذخایر بی پایان، شاهد چپاول های شرق و غرب، ستمگری و قتل عام های غیر انسانی آنان و تفاله های آنان باشند؟ تا کی تحمل جنایات وحشتناک بر برادران افغانستان و لبنان را نموده و به ندای آنان جواب نمی دهند؟

تا کی به جای مقابله با دشمنان اسلام و برای نجات قدس از اسلحه گرم و قدرت نظامی و الهی غفلت نموده و به کارهای سیاسی و برخوردهای سازش کارانه با ابرقدرت ها وقت گذرانده و به اسرائیل مهلت جنایت های بی امان داده و شاهد قتل عام ها باید بود؟ آیا سران قوم نمی دانند و ندیده اند که مذاکرات سیاسی با سیاستمداران قدرتمند و جنایتکاران تاریخ، قدس و فلسطین و لبنان را نجات نخواهد داد و هر روز بر جنایات و ستمگری ها افزوده خواهد شد؟ (جلد 15)

باید برای آزادی قدس از مسلسلهای متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده و بازیهای سیاسی را که از آن بوی سازشکاری و راضی نگهداشتن ابرقدرتها به مشام میرسد کنار گذاشت. باید ملتهای مسلمان خصوصاً ملت فلسطین و لبنان، کسانی را که با مانورهای سیاسی وقت گذرانی میکنند، تنبه نموده و زیر بار بازیهای سیاسی که نتیجهای جز زیان و ضرر برای ملت مظلوم ندارد نروند. تا کی اسطورههای دروغین شرق و غرب، مسلمانان قدرتمند را مسحور نموده و بوقهای تبلیغاتی میان تهی، آنان را وحشتزده مینماید؟

تا کی مسلمین از قدرت اسلام بزرگ غافلند؟ مسلمانانی که در نیم قرن آن فتوحات عظیم و تحولات شگرف را با دست خالی از ساز و برگ جنگی و دلی آغشته به ایمان و زبانی متذکر به اللّه اکبر به دست آورده و اسلام و توحید را در جهان قدرتمند آن روز پایهگذاری نمودند. اگر آن پیروزیها و تحولاتی که در تاریخ ثبت است از چشمانداز مسلمانان دور است، پیروزی ملت رزمندۀ ایران با انگیزۀ سربازان صدر اسلام که سلاحشان ایمان بود، در پیش چشم همگان پرتوافکن است. (10/5/1360)

هیهات که خمینی، در برابر تجاوز دیو سیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره‏گر صحنه‏ های ذلت و حقارت مسلمانان باشد.

من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده‏ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم. قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‏پرستی است ادامه می‏دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‏های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‏ را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‏نمایند سلب خواهد کرد. (پیام به زائران بیت‌الله الحرام برائت از مشرکان، ششم مرداد 1366)

رجانیوز – گروه سیاسی

نظرات  (۸)

۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۷ محمد ابراهیم نامدار
سلام

بنده با مطلب مهم "امام نقی ع" بروزم.تشریف بیارید

 

یا علی


با سلام

چرا خبرگان؟

بروزیم تشریف بیاورید...

یا حق

چقدر این روزا فک میکنم ...از همه ما بیشتر امام  خمینی ناراحته
چی دارن به سر این انقلاب میارن با قدرت طلبی هاشون

سلام بر شما
اولا وبلاگ بسیار پر محتوایی دارید
+به وبم ما سر بزنید و با نظراتون ما را خوشحال کنید
یا حق در انتظار شما

۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۷ قلمداد ظهور
و خداوند ثانیه ها را آفرید...

تا کنار هم بودن را بیشتر حس کنیم....
  

با سلام

خود ارضایی یا همان خلاصی موقت !

بروز هستم !

http://farhangeparvaz.blog.ir/1392/06/15/khoderzaei123123123

 

باتشکر

فرهنگ پرواز

۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۱۵ طلبه امروزی

سلام
بالاخره کتاب « حجاب مشروطه » به پایان رسید و برای دانلود منتشر شد . در این کتاب اثبات می شود که حجاب زنان رعایتش مستحب است نه واجب . یعنی بر زنان مستحب است که موی و سر،گردن،دستها(از آرنج تا انگشتان) و پاها (از زانو تا انگشتان) را بپوشانند . مستحب هم عملی است که رعایتش ثواب دارم ولی ترک آن حرام نمی باشد . می توانید نتایج و مقدمه این کتاب را در وبلاگ مطالعه کنید و کتاب را هم دانلود نمایید .

۰۶ مهر ۹۲ ، ۲۱:۱۴ سـیـد مـحـمــد
ســـلام.
بــه بلاگــــ تربـتــــــ دعـــوتـیــــد . . . آپیـــم . . .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی