جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۶ ب.ظ

الإمام الخمینی:
من أجل تحریر القدس یجب استعمال الرشاشات المتکلة على الإیمان وقوة الإسلام
امام خمینی: باید برای آزادی قدس از مسلسلهای متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده کرد.
الإمام القائد السید الخامنئی:
إنّ الشعوب الإسلامیّة مکلّفة کواجب دینیّ أن یهبّوا لدعم نهضة الشعب الفلسطینیّ المظلوم.
امام خامنه ای: دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه و مظلومانه آنان، وظیفه اسلامی همه ماست.
الإمام السید موسى الصدر:
العیش دون القدس ذلّ. وإنّ شرف القدس یأبى أن یتحرّر إلا على أیدی المؤمنین الشرفاء .
امام موسى صدر: زندگی بدون قدس ذلت است. و شرافت قدس بالاتر از آن است که جز به دست مؤمنان شریف آزاد شود.
الشهید السید عباس الموسوی:
إنّ قضیة القدس بوابة نهضة الامة. من لا یحفظ القدس ومن لا یستنهض الامة بحمایة القدس، لن یحمى بیته.
شهید سید عباس موسوی: ماجراى
قدس، دروازه ى قیام امت اسلامی است. کسی که از قدس محافظت نکند، کسی که
امت را براى حمایت از قدس به قیام فرانخواند، حتى از خانه ى خودش هم نخواهد
توانست حمایت کند.
السید حسن نصر الله:
نحن
شیعة علی بن أبی طالب فی العالم لن نتخلى عن فلسطین ولا عن شعب فلسطین ولا
عن مقدسات الأمة فی فلسطین. قولوا عنا رافضة، قولوا إرهابیین، قولوا
مجرمین، قولوا ما شئتم، نحن شیعة علی ابن ابی طالب لن نترک فلسطین.
سیدحسن نصرالله: ما
شیعیان علی بن ابیطالب دست از فلسطین برنخواهیم داشت، و ملت فلسطین و
مقدسات امت اسلامی در فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت. به ما بگویید رافضی،
بگویید تروریست، بگویید جنایتکار، هرچی میخواهید بگویید! ولی بدانید که ما
شیعیان علی بن ابیطالب فلسطین را رها نخواهیم کرد.
امام خامنه ای:
ببینید، در قضیهی حمایت از فلسطین - این یک
مثالی است میخواهم بزنم - هیچ کشور و هیچ دولتی به گرد جمهوری اسلامی
نرسید. این را همهی دنیا تصدیق کردند. جوری شد که بعضی از کشورهای عربی از
ناراحتی دادشان بلند شد، گفتند ایران دارد برای مقاصد خود اینجا تلاش
میکند! البته فلسطینیها به این حرف اعتنائی نکردند. از جمله در قضیهی غزه
- در این جنگ بیست و دو روزهی چند ماه قبل - جمهوری اسلامی در همهی
سطوحش؛ از رهبری و ریاست جمهوری و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و
کمک و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینیِ مظلوم و مسلمان قرار
گرفتند. در بحبوحهی این حرفها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل
میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین،
که آقا! شما دارید به کی کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبیاند! ناصبی یعنی دشمن
اهلبیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها
ناصبیاند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه
مسجدالامام امیرالمؤمنین علیبنابیطالب هست، مسجد الامام الحسین هست،
چطور اینها ناصبیاند؟! بله، سنیاند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور
اقدام کردند، اینجور کار کردند. نقطهی مقابلش هم هست: یک عده بلند شوند
بروند قم، لابلای کتابهای شیعه را نگاه کنند، ببینند کجا اهانت به مقدسات
اهل سنت است، از او عکس بگیرند، بیایند تو محافل سنی پخش کنند، ببینید آقا!
این کتابهای شیعه است. یا یک گویندهی نادان، غافل یا مغرضی روی منبر نسبت
به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدی بزند؛ این را نوار کنند، سی دی کنند،
بروند اینجا آنجا پخش کنند، بگویند ببینید آقا! این شیعه است. این را به او
بدبین کنند، او را به این بدبین کنند. این معنایش چیست؟ «و تذهب ریحکم»
یعنی چه؟ یعنی همین دیگر. وقتی اختلاف پیدا شد، وقتی تفرقه پیدا شد، وقتی
نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتی یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعی است که با
هم همکاری نخواهیم کرد.
دیدار با روحانیون کردستان سال 88
۲
۰
۹۳/۰۴/۲۰